Mardrömmar i skräckens hus, gör mig nu en rädd att somna in

 

“Vaknade igår med krampaktig skräck, varma tårar på min kind, en tro att skräcken var verklighet o mina värsta rädslor sanning, gång på gång. Utan någon ro”

 

Lättskrämd vad gäller läsa eller inför en natt som denna är att den är 100% sann, jag är numera lite smått rädd inför att somna in och jag vill aldrig uppleva en sån natt igen eller ha kvar den jag genomlidigt.
-Mardrömmarnas verklighet var för mig när jag vaknade att jag ville skrika. Inte en ond verklighet med, ljud figurer ingen annan sett dess. Fruktansvärt att då upptäcka att det inte spelar någon roll, mardrömmen fortsätter i det vakna, det går inte att undkomma

Att ta sig kontrollen genom sina drömmar via meditation etc tror jag absolut man kan träna sig till men inget jag faktiskt laborera med. Nu har jag dock fått en stor anledning. Är inte en person som speciellt ofta drömmer mardrömmar men igår natt var helt fruktansvärt. De fick mig att gråta i sömnen, få panikatacker, fruktansvärd ångest o få mig spöken i mörkrätt för att något.
-Denna absoluta skräck är svår att beskrivning men ska försöka, den börjar när du somnat, vaknar i olikaformer av skräck för att när du tillslut lyckas somna inte vara långt kvar till nästa fruktansvärda uppvaknande. Och såhär fortsätter hela natten eller tills du går upp
då du inte klarar mer.

Mantrat “morgon o någon tala om för mig skillnaden mellan verklighet o fiction” “ta skräcken, ångesten fr mitt bröst o kanske vågar även jag ut igen” kan hjälpa dig komma igenom en natt i skräckens hus men skräcken är svår att undkomma

Natten bestod i sig av dröm på dröm, men olika delar och tidsaspekter men fruktansvärda i all sin kraft, sin världsbild^10 och när man äntligen lyckats vakna och du tror en sekund du kommit undan hör du – den fortsätter –  är stark nog att överleva i den vakna verkligheten. Du drabbas av extrem förlust av verkligheten. Om även den vakna verkligheten är full av skräck, spöken, figurer.. Måste det betyda att det inte finns någon räddning, vart ska du ta vägen?.

Om ni förstår det vaknat aldrig varit med om något liknande, likt ett svamprus med hallucinationer i natten, ett yrvaket vandrande i lägenheten för att hitta de pratar/sjunger/skriker. Efter att lugnat ner själen att det bara är falska röster kan samma procedure upprepas.

Mardrömmarnas verklighet var för mig när jag vaknade att jag ville skrika. Inte i en ond verklighet med, ljud figurer ingen annan sett dess. Fruktansvärt att då upptäcka att det inte spelar någon roll, mardrömmen fortsätter i det vakna, det går inte att undkomma. Det är som en drömpsykos som bara började på nytt, om man lyckades somna för att sedan vakna i ny panik osv Aldrig merr en sån natt om jag får välja, har knappt sovit nåt senaste nätterna, låt mig bara glömma

Aldrig varir med om, måste kolla fass för en ny meds jag precis börjat med, kanske är en biverkning. Annars måsta reda på lite ny info om hur vi styr dessa drömmar. Efter en natt i skräckens hus vill jag lära mig hur.

 

About Chilli

En mer än lovligt galen tjej:-) Diagnosen bipolär 1 sedan några år efter ett liv av upp och nergångar. Mer upp en ner som tur är men samtidigt inte. Shit vad galna saker jag gjort när jag trott att jag var "gud". Dumma påhitt men också äventyr att minnas hela livet.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Mardrömmar i skräckens hus, gör mig nu en rädd att somna in

  1. Chilli says:

    Svaret på mysteriet:
    Äntligen hitta svaret på madrömsnatten. Frågade denna fråga i ett forum gällande en medicin jag just börjat: Finns det någon som vid nedtrappning/uttrappning/abrupt avslut av neuroleptika (i mitt fall seroquel) upplevt oerhört verkliga drömmar, nästan hallucinogena?
    Drömmarna är oftast väldigt obehagliga, våldsamma, panikartade och de är väldigt svårt att vakna upp ifrån dem.
    När man väl vaknar, iaf i mitt fall, följer genast en panikångestattack.
    Och Tittade i FASS och som vanliga biverkningar står “abnorma drömmar och mardrömmar” (vilket INTEbeskriver riktigt hur hemska dom är men ändå) Hur länge ska dom hålla på är frågan. Ni som vet hur hemskt det är med ångest o lägg till en massa panikattacker någon riktig medicin för det, har bara svagare typer som inte riktigt räcker här.

  2. Chilli says:

    Kan inte nån komma förbi med en näve benz så jag kan sova?

Leave a Reply

