Nerdrogad

Veckan nörjade med 2 nya meds o höjde dosen på en. Med tillägg till din rad, 8 olika (15pills) + 2 olika vid behovs.Pratade om det på ett bipolar forum ordet övermedicinerad dök upp direkt men meds läkarna vill ju inte att jag ska riskera fler skov, som faktiskt är livsfarliga, är själv oxå hellre övermedicinerad än fler psykoser (tror jag iaf).

Fått fler härliga biverkningar att hela jag darrar och huvudet är mos Men fattar verkligen inte den här exvationen de drogar ner med div mood stab etc för tror skoven ska sluta men ok.

Vi säger att de lyckas sen då? sen då? Vi säger att jag kan tänka mig ett liv såhär i totalt förvirrad, en röra, mitt intellekt försvann länge sen, Är nog nåt av värsta, nej näst värsta av en känslokall för länge sen sålusten o lycklig glas, i extas! dummare blir dummare. Vi accepterar det ok. Men sen då?

För att kunna ta vara på all den tiden vi bipolära är ju att nyttja oss under dom som vi kan ha långa skovfria  perioder hur gör man detta? Kommer själv inte ihåg när jag var helt på banan om vi räknar hypoman in i bilden 2006 med kortta mellan perioder men det är senaste 2 åren o sista värst. Jag fr skov till skov på meds och nu kan man nog inte lägga på mer så hoppas verkligen inte får nåt skov och att denna depression släpper. Hur gör man sen? Minska på tabletterna och sakta men säkert öppnar töcklet. Man börjar jobba igen och kan ju ha flera års bra liv men sen kommer ett skov, en mani o psykos och historien börjar om? Några dödsfall får man dock lägga in i statistiken Är det här som är det slutgiltiga svaret?

Då har samhället en tjej på 33år som så drogad att hon inte kan jobba och alla försök minska på medicinerna resulterar i ett skov. Och utanfamilj inte kommer kunna klara sig hellt själv. Apatin som följer med.Och sen när C tröttnar blir jag samhällets problem. Kostnaden blir akademikerstudier som aldrig kommer att “nyttja”, medicinerna som kostar multum, ökade sjukhuskostnader, bidrag/inkomst, försvinner från arbetslivet ok vi bli nu samhällets problem. vi säger att han stannar. Ok, samhället säger vi, då har vi den lösningen

Men det kan ju inte vara lösningarna, seriöst? Får vi inte ihop ekvationen hur jag än gör, hittar ingen mer dräglig lösningar. För trött så kanske lite osammanhängande. och nåt jag funderat över. Ni får jättegärna fortsätta resonemanget

About Chilli

En mer än lovligt galen tjej:-) Diagnosen bipolär 1 sedan några år efter ett liv av upp och nergångar. Mer upp en ner som tur är men samtidigt inte. Shit vad galna saker jag gjort när jag trott att jag var "gud". Dumma påhitt men också äventyr att minnas hela livet.
This entry was posted in Sick and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

