Akut atypisk depression

så nu har jag fått ytterligare rävgift, värst verkar vara Voxra men kan ju alltid hoppas man inte får hopet av biverkningar som många är mer än 1 av 10. Mer än, seriöst är inte det aldeles för vanligt? Men måste testa, kan inte må så här längre har lidit i över 2 månader nu.

Men är nog övermedicinerad med nu 8 preparat en 15 piller om dan + vid behov 2 prep till. Måste ta det me min psykiatriker när han kommer tillbaka. Men har väl inte märkt så många biverkningar av dom 6 jag hade innan direkt får se hur det blir med 2 till. Har blivit känslokall förutom för min egen ångest men det är nästan säkert depressionen. Likaså apati, tomhet, hopplöshet, dödstankar, aptitlöshet, viktnedgång, konstanta sovandet, ångesten som ett konstant tryck över bröstet, tröga tankar, folkskygg, koncentrationssvårigheter, förvirring, minne som en guldfisk, tröga rörelser  o annat kul. Kan inte ens gråta längre, helt kall.

Depressioner är verkligen hemska, är min 5e tror jag men längst helt klart. Kilorna har rasat av mig och känns som om döden tar mer av sinnet varje dag o snart finns jag inte kvar. Känslolös robot med ångesten som enda vänn. Är livrädd för en till mani el psykos men där finns iaf glädje och lycka med. Inte som den här långsamma döden.

Undrar hur det vore att vara helt normal igen? Kommer inte ihåg, var så länge sen 2005 kanske. Iofs mest hypoman fram till ett par år sen så det var hanterbart. Omgivningen såg en mest som en livad kul prick o jobbet fruktansvärt bra, jobbar hårdare, mer och kreativiteten flödar. Men sista året började med 5 mån mani, kraschar i psykos, tvångsinläggning, helt mos i hjärnan i månader, mani, psykos, hypoman, psykos, tvångsinläggning, mos o slutligen depression. Jag menar hallå, inte ok längre.

Börjar tröttna, ge mig den där normalnivån jag inte ens mins längre, vet iaf att det måste vara bättre än det här!

About Chilli

En mer än lovligt galen tjej:-) Diagnosen bipolär 1 sedan några år efter ett liv av upp och nergångar. Mer upp en ner som tur är men samtidigt inte. Shit vad galna saker jag gjort när jag trott att jag var "gud". Dumma påhitt men också äventyr att minnas hela livet.
This entry was posted in Sick and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

