Acceptans eller gett upp?

Som bipolär är det lätt att känna sig hjälplös då man inte har någon kontroll över sin hjärna alls vid psykoser o knappt vid manier. Vad gör man lixom då? Som att bli radiostyrd med  tankar som inte är ens egna.Man tappar lätt bort sig själv. Jag vet inte riktigt längre vad som är sjukdomen och vad som är Chilli? Men sen sitter man ju med näst värsta psykiska psykdomen efter schitzofreni så det är väl bara gilla läget.

Har accepterat det och är inte bitter men som det ser ut blir det ett kort liv. Försämrad hela tiden efter många års mildra symptom har de senaste åren varit värre o värre. Sen efter en 3 års läkemedelsmixtrande för att stoppa skoven är det svårt att tro att det finns nåt som stoppar. Men levt ett underbart liv ändå så får väl bli så. Den kommer sluka mig totalt och bli min död på ett sätt eller annat och i den här takten tidigare än jag en gång trodde.

Men äter mina piller, kanske hjälper dom lite o vem vet genom ett under kommer mirakelpillret så en gnutta hopp finns ju där iaf.

Är det acceptans eller har jag gett upp? Är det jag eller depressionen som pratar?

About Chilli

En mer än lovligt galen tjej:-) Diagnosen bipolär 1 sedan några år efter ett liv av upp och nergångar. Mer upp en ner som tur är men samtidigt inte. Shit vad galna saker jag gjort när jag trott att jag var "gud". Dumma påhitt men också äventyr att minnas hela livet.
This entry was posted in Sick and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

